Zorgeloos overstappen via het KBO-PCOB Energiecollectief

KBO-PCOB kreeg in maart 2018 een verontrustend signaal vanuit een afdeling. Een klant van het Energiecollectie van KBO-PCOB kreeg de mededeling dat haar elektra zou worden afgesloten. Bij nabellen bleek dit gelukkig een misverstand. Maar we willen u toch graag informeren over de zaak.

Wat was er aan de hand? Een dame uit Soest meldde zich enkele weken geleden telefonisch aan voor het Energiecollectief van KBO-PCOB. Daarop ontving ze een bericht van haar huidige energieleverancier, Essent, dat haar aansluiting voor gas en elektra nog vóór de overstap zou worden afgesloten. Uiteraard was ze zeer ongerust en riep ze de hulp in van haar afdeling.

Nabellen naar de klantenservice van het Energiecollectief leerde ons dat er geen reden was tot zorg. Blijkbaar sturen energieleveranciers (in dit geval Essent) voorafgaand aan de beëindiging van de service standaard aan klanten een brief met een afsluitingsdatum die een aantal dagen voor de nieuwe aansluitdatum ligt. In de praktijk zal iemand niet zonder gas/elektra komen zitten door het overstappen.

Het Energiecollectief stuurt altijd een bevestiging naar overstappers. In dit geval heeft de klantenservice gebeld naar deze mevrouw om haar gerust te stellen dat het allemaal goed komt. Het KBO-PCOB-collectief laat niemand in de kou staan.

  • Hebt u vragen over ons Energiecollectief of over uw overstap? Dan kunt u bellen op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur via 085 – 486 33 64 (lokaal tarief).

Alles over ons voordelige Energiecollectief staat op www.kbo-pcob-voordeel.nl/energie