Vrijwilliger met vragen over het Afdelingsportaal? Bel de Helpdesk

Voor penningmeesters en ledenadministrateurs van de PCOB biedt het verenigingsbureau hulp via de Helpdesk Afdelingsportaal. U kunt hier terecht met al uw vragen over het gebruik van het portaal.

De Helpdesk Afdelingsportaal is elke dinsdag-, woensdag- en vrijdagochtend bereikbaar van 10.00 uur tot 12.00 uur. Op dinsdagochtend wordt u te woord gestaan door Wim Koevoets, op woensdagochtend door Bert Koele en op vrijdagochtend door Tineke Kester. Zij helpen u graag!

U belt de Helpdesk via 030-3 400 639

Vraag & antwoord

Met welke vragen kunt u terecht bij de Helpdesk? Hieronder vindt u twee voorbeelden:

Penningmeestersmodule
Vraag:
Hoe wijzig ik een Grootboek-omschrijving?

Antwoord:
Via Instellingen –> Grootboek – Exploitatie of balans. Klik vervolgens op de blauwe pijl van de rekening waarvan u de naam wilt wijzigen. De omschrijving kunt u aanpassen. De naam van de categorie niet.

Ledenadministratie
Vraag:
Hoe zet ik iemand op bezorging van het Magazine per post?

Antwoord:
U zoekt de persoon op via ‘Zoeken’. U klikt op het tabblad ‘Mailinggroepen’ bij deze persoon. U verwijdert de mailinggroep ‘KBO-PCOB Magazine’ door op het rode kruisje achter de regel te klikken. Via de knop de ‘Nieuw’ kunt u dan ‘KBO-PCOB-Magazine per post’ toevoegen.